בית חכם, או בית דיגיטלי – כך נקראים בשנים האחרונות בתים שמאפשרים שליטה מלאה על כל המערכות בבית. שליטה בבית מסוג זה, נעשית באמצעות שלט חכם או סמארט פון, כאשר בלחיצת כפתור ניתן לקבל שליטה על מערכות שונות וחשמליות כמו מערכת האזעקה בבית, מצלמות אבטחה, תריסי הבית, שער החניה, מערכות המדיה ועוד.

בית חכם – שלל אפשרויות של נוחות

בית חכם מאפשר איכות חיים טובה יותר וזאת משום שניתן לשלוט במה שקורה בבית גם מרחוק, ניתן לחסוך באמצעות בית זה, כסף ומשאבים (וזאת בשל המערכות הירוקות שלו והחיסכון באנרגיה שהוא מאפשר) ובכך הוא מיועד לשלל משתמשים.

אבל מי המשתמשים העיקריים בבית חכם?

בית זה בשל הנוחות שלו, מאפשר חיים קלים יותר והוא מיועד לשלל סוגי דיירים ביניהם:

משפחות – בית חכם מתאים למשפחות ובעיקר למשפחות עם ילדים וזאת משום שהוא מתאים לתפעול פשוט של כל מערכות הבית.

לגיל השלישי – בית דיגיטלי Digitally מתאים גם לבני הגיל השלישי וזאת בשם הנוחות ובטיחות שבו. בית מסוג זה יעיל יותר למבוגרים שרוצים לשלוט בבית ללא מאמץ, שרוצים לחיות בביטחון, ויכולים במצבי חירום להיעזר בטכנולוגיה של הבית החכם.

למשרדים – כיום ישנם גם משרדים חכמים ואולמי כנסים שבנויים בשיטה זאת ויכולים ליהנות מכל הטכנולוגיה שהבית החכם מציע, החל מהצגת מצגות בצורה יעילה, עד לשליטה בכל המערכות הממוחשבות ובצורה מרשימה בחדרי המצגות ובמשרדים.

למי שרוצה לשדרג את הנכס שלו – בית חכם מתאים גם למי שרוצה להעלות את ערך הנכס שלו ולא רק דרך שיפוץ. בית חכם היות והוא מצרך מבוקש, מעלה את ערך הנכס וניתן למכור את הבית בסכום גבוה יותר וזאת בשל הבית החכם.

אז כיצד משדרגים את הבית החכם ללא תשתית?

מי שמעוניין לשדרג את הבית שלו כאשר אין זה מדובר בבית שנבנה אלא בבית קיים, יכול באמצעות חווטים דיגיטאליים שמתקינות חברות מומחות, להפוך את הבית שלו לבית חכם ממש כמו בית חדש שנבנה על פי הטכנולוגיה.

בכך ניתן לשלוט בכל המערכות בבית, להעלות את איכות החיים, את ערך הנכס ולחסוך בעלויות החשמל.