אין ספק, המטבח הביתי הוא הלב של הבית, זה המקום בו אנחנו מבלים לא מעט זמן, הן בבישול והכנת ארוחות, הן בשיחות משפחתיות או אחרות, והן לצרכים אחרים. בוודאי היום, כשהמטבח איננו עומד עוד כחדר סגור ונפרד משאר החדרים, אלא כמטבח פתוח אשר מחובר אל הסלון ואל פינת האוכל.

זו הסיבה שאנחנו משקיעים לא מעט זמן וכסף בתכנון המטבח, שיפוצו ועיצובו. אפשר לומר, די בוודאות, שהמטבח דורש מאיתנו הרבה יותר זמן וכסף בתהליך התכנון והבנייה מאשר כל חדר אחר בבית, כולל הסלון. זה נובע בין היתר מהעובדה שהתקנת מטבח חדש, קרי ארונות, שיש, אריחי קרמיקה ועוד, הם אלמנטים יקרים שאין דומה להם בשום חדר אחר בבית.

כאמור, אנחנו משקיעים זמן רב בעיצוב ותכנון המטבח, ובשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות שינויים נרחבים בכל הקשור לעיצוב שלו, הן מבחינת האופן בו אנחנו בוחרים שהמטבח ייראה ואין בכל הקשור לחומרים מהם עשוי המטבח. זו הסיבה שאנחנו משתמשים למשל, בזכוכיות מעוצבות אשר מוסיפות נופך ייחודי ויוקרתי לעיצוב המטבח.

אנחנו יכולים למצוא זכוכיות מעוצבות בצורות שונות, בין אם זה על גבי השיש עצמו, על אריחי הקרמיקה וכן על הריצוף. הרעיון הוא לשבור את השגרה, לשבור את התבנית המוכרת וליצור דבר חדש וייחודי. אפשר כמובן גם להשתמש באותן קליפות זכוכית למטבח על מנת ליצור מטבח בעל מראה הרבה יותר יוקרתי ומרשים. זה יכול לבוא, למשל באמצעות שימוש באלמנטים צבעוניים שונים וחומרים אחרים. הזכוכית יכולה לשמש כמעטפת או תוספת ולא חייבת להיותה דבר העיקרי והבולט ביותר במטבח, אף על פי שהיא בהחלט יכולה לשפר את המראה שלו.

חשוב להדגיש, אנחנו לא צריכים להקפיד ולשים חלקים גדולים של זכוכית ובוודאי שאנחנו לא צריכים למלא את המטבח בזכוכית, שכן אז המראה של המטבח ישתנה לגמרי ועלול להיראות קר ושביר, אך אנחנו יכולים לתכנן את עיצוב המטבח בצורה כזו, שקליפות הזכוכית ישמשו אותנו בדרכים ובצורות שונות, בוודאי אם אנחנו משתמשים באלמנטים ייחודים שהופכים את המטבח למיוחד בעיצוב ובתכנון שלו.