אחת לכמה שנים אנחנו מחליטים לשפץ את הבית בהתאם לבלאי ולשינויים שחלים בו ובמשפחה. בדיוק כמו בבית, גם גינה זקוקה להתחדשות אחת לכמה זמן, בעיקר משום שהיא הסביבה הצומחת והחיה ביותר והיא משתנה כל הזמן.

מתי נחליט לשפץ את הגינה?

יש כמה סיבות שבגללן משפצים גינה. בדרך כלל מחכים עם תכנון הגינה הפרטית ושיפוצה רק לאחר שמסיימים עם בניית הבית ולאחר שהכל מוכן ובנוי. יש בזה היגיון רב, כמובן, משום שרק אחרי שרואים איך הבית נראה אפשר לתכנן גינה בהתאמה לו, אולם גם לאחר שהקמתם גינה נהדרת בדיוק בהתאם לכללים ולמה שנוח לכם, עדיין יש מקום להתערב מדי פעם ולשפץ. זה יכול להיות במקרים הבאים:

  • הצמחייה הוזנחה ואיבדתם שליטה עליה ועל הכיוונים שאליהם צמחה.
  • הגינה קמלה בגלל היעדר תחזוקה נאותה.
  • המשפחה גדלה ויש צורך להתאים את הגינה לצורכי המשפחה.
  • המשפחה הצטמצמה והחלטתם להפוך אותה לפינת חמד ולאירוח המשפחה המורחבת וחברים.
  • בלאי מצטבר באלמנטים השונים שמרכיבים אותה כמו ריהוט גן ומתקני חצר.

שלב ההחלטות

ראשית, בדקו את מצבכם מבחינת הבית ואם הוא דורש שיפוץ עוד לפני הגינה משום שלאחר שיפוץ הגינה לא תוכלו להרוס אותה בגלל עבודה של בעלי מקצוע, פסולת בניין וציוד כבד שיוצב בה. לאחר מכן, התייעצו עם בעלי מקצוע כיצד אפשר לשפץ את הגינה בהתאם לתקציב שלכם ואיך תוכלו להגיע לתוצאות היפות ביותר בהתאם למטרות שלכם. סקר שווקים של מחירים לאלמנטים שונים שתרצו להציב בגינה שלכם יסייע לכם להבין טוב יותר מה אתם יכולים להרשות לעצמכם.

מה לשפץ

יש לא מעט דברים שאפשר לשפץ בגינה שלכן כדי להגיע למראה שאותו אתם רוצים. מדובר לא רק במראה, למעשה, אלא גם בגינה שהיא חצר שוקק חיים, מתופעלת ומתוחזקת בצורה תקינה מבלי שתגזול יותר מדי משאבים וטרחה. זו צריכה להיות הרוח המנחה שלכם בנוגע לכך, כך שתוכלו ליהנות מהגינה מבלי להשתעבד אליה. שיפוצים אפשריים:

  • מערכת ההשקיה – יש כל הזמן מערכות השקיה מתקדמות וחסכוניות שיכולות להיות מוסוות בגינה ולהיות יעילות באותה מידה. אם הצינורות והברזים חלודים וכבר אינם תקינים זוהי סיבה מצוינת להחליף אותה.
  • גופי תאורה – בכל שנה יוצאים העיצובים החדישים ביותר של תאורת גינה, חלקם מוצבים בצורה מתוחכמת ומעניינת בגינה, כך שהם מאירים אותה בדרך מעניינת ומרתקת. נוסף על כך, יש גופי תאורה נפלאים שפועלים על אנרגיה סולארית, כך שהם נטענים במהלך היום ומאירים בלילה, חיסכון אדיר לחשבון החשמל שלכם ולכדור הארץ.

מה לשדרג

  • רהיטי גינה – אם רהיטי הגינה שלכם הזדקנו בצורה לא נעימה ואסתטית וכבר אי אפשר לשפץ אותם או לחדש את המראה שלהם בעזרת ניקוי יסודי, צביעה וליטוש, החליפו אותם. אם לא היה לכם תקציב בעבר לריהוט גינה עמיד לאורך זמן, החליפו.
  • מתקני אירוח וחצר – טרמפולינה, מתקן גריל, מטבח חצר, מתקני משחקים ועוד, כל אלה ניתנים לשדרוג בקלות.

ממה להיפטר

אם אינכם זקוקים עוד למשחקי הילדים אין סיבה להשאיר אותם. אם אתם מעדיפים כעת פחות דשא ויותר דק ופרגולות, גם את זה תוכלו להחליף. כל אלמנט עיצובי שלא מדבר אליכם, כולל פסל מעצבן או מזרקה שהוזנחה והעלתה ירוקת גם הם בדרך החוצה.

מה להוסיף, תוך כדי התחשבות בשטח הנתון

פרגולות ודקים למיניהם, סוככים שונים וסככות הם החידוש האחרון בתחום משום שיש כל כך הרבה סוגים והמצאות טכנולוגיות שמאפשרות התקנה שלהם בכל מקום בקלות. נסו ותיהנו.

בחירת בעלי מקצוע

האנשים הבאים הם חלק ממה שתצטרכו כדי לשפץ את הגינה שלכם: גנן, חשמלאי, נגר, מתקין דקים ופרגולות, מתקין מתקני ברביקיו ובישול בחצר, אינסטלטור ומדביר.