כשאנחנו מתכננים מבנה חדש או שיפוץ של מבנה ישן, אנחנו צריכים לקחת בחשבון לא רק תכנון המבנה עצמו אלא גם את העיצוב שלו, בין היתר עלינו לקחת בחשבון אלמנטים ומשתנים מסוימים בהם אנחנו משתמשים בעת התהליך, למשל דלתות פנים.

כל מי שנכנס למבנה, לא משנה אם זה בית מגורים או משרד, יודע שיש משמעות גדולה לפריטים בהם אנחנו משתמשים בתוכו, בין אם זה מבחינה מעשית ובין אם זה מבחינת העיצוב שלו. לדלתות פנים, מן הסתם, יש משמעות גדולות מעצם העובדה שהן גדולות, הן בולטות בשטח, ובמקרים רבים, למשל במקרים של דירות מגורים, לא מדובר בדלת אחת אלא במספר דלתות ולכן גם הנראות שלהן מאוד גבוהה.

אנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של דלתות פנים מעוצבות בסגנונות ובצבעים שונים, כמו כן אנחנו יכולים לבחור בין דלתות אשר עשויות עץ מלא לבין דלתות עשויות סיבית או סוגי עץ אחרים. כידוע, דלתות פנים מעץ מלא נחשבות להרבה יותר יקרות, אך זה נובע מכך שהן הרבה יותר איכותיות וטובות.

אנחנו נשתמש בדלתות פנים מעוצבות מעץ מלא, בהתאם לעיצוב של המבנה כולו ובפרט בהתאמה לעיצוב החדר באופן ספציפי. מן הסתם, אנחנו לא נשתמש בעץ מלא בסגנון קלאסי לחדר ילדים ומצד שני, סביר להניח שאנחנו לא נשתמש בסגנון עיצוב פוסט מודרני למבנה שאמור להיות קלאסי שמרני.

לשמחתנו אנחנו יכולים לבחור מגוון רחב של סגנונות עיצוב, בהתאמה לסוג החדר. אנחנו יכולים לבחור בין דלתות הזזה לדלתות ציר, בין דלתות בצבעים אחידים לדלתות במספר צבעים, אנחנו יכולים לבחור בין דלתות עץ מלא לבין דלתות אשר עשויות עץ מלא אך מותקנות עליהן פלטות זכוכית ועוד.

כל בחירה שאנחנו עושים, כאמור, צריכה לקחת בחשבון את השאלה, כיצד אנחנו רוצים לעצב את המבנה וכיצד אנחנו רוצים לשלב את הדלת עם העיצוב של החדר אשר בפתחו היא תותקן. אנחנו לא נרצה הרי להתקין את הדלת באופן כזה שלא יתאים לעיצוב החדר, ועלול לגרום אי נוחות בעין לכל מי שנכנס אליו.